17 listopada 2018r. Imieniny: Grzegorza, Salomei, Elżbiety
Gospodarz strony: Andrzej Dobrowolski     
 
 
 
 
   Starsze teksty
 
Kto jest odpowiedzialny za odśnieżanie Garwolina

              Odpowiedzialność za odśnieżanie dróg krajowych biegnących przez Garwolin spada na Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, której oddział w Garwolinie prowadzi pan Stefan Mazurek. W Garwolinie są to ulice Księcia Janusza, Staszica, Długa, Sienkiewicza, Stacyjna i Trakt Lwowski, czyli część obwodnicy znajdująca się w granicach Garwolina.

 

            Drogi powiatowe to ulice Andersa, Spacerowa, Stawki, Trzeciego Maja, Mazowiecka, Stachowskiego, Jana Pawła II, Polna,  Wiejska, Studzińskiego, Sobieskiego, Targowa, Narutowicza. Za ich odśnieżanie  odpowiedzialny jest Powiatowy Zarząd Dróg. Jego dyrektorem  jest Marek Jonczak.

 

            Pozostałe ulice są miejskie. Za ich odśnieżanie odpowiedzialne są służby podległe burmistrzowi Tadeuszowi Mikulskiemu.

 

             Pieniądze na odśnieżanie ulic miejskich zatwierdza w uchwale budżetowej miejska rada, czyniąc to na wniosek burmistrza Miasta. Analogiczna zależność dotyczy dróg powiatowych i krajowych.

 

             We wniosku budżetowym burmistrza Mikulskiego na rok 2010 znalazły się kwoty na  odśnieżanie, które miejska rada zaakceptowała, dlatego można powiedzieć, że za taką akcję odśnieżania jaką widzimy odpowiada burmistrz Tadeusz Mikulski.

 

              Dodam jeszcze, że w przeszłości radni SdG prosili burmistrza Mikulskiego o  jego zgodę na wybudowanie na kredyt parkingu na 170 miejsc za Pomnikiem Rozstrzelanych, łatwego do odśnieżenia koparką - ale zgody tej odmówił. Gdyby ten parking już istniał, Miasto nie byłoby sparaliżowane komunikacyjnie w takim stopniu jak jest. Niedogodności komunikacyjne są m.in. również skutkiem oszczędności wygospodarowanych na budowę basenu miejskiego.

 

            Pomimo skokowego przyrostu liczby samochodów jaki dokonał się w ostatnim  dwudziestoleciu, Garwolin nie stworzył żadnego dużego parkingu, jedynie  adoptując do parkowania ulice miejskie. Cofnęliśmy się pod tym względem w stosunku do czasów przedwojennych, kiedy w Mieście istniały rozległe place targowe gdzie kupujący i sprzedający towary przyjeżdżali furmankami.

Andrzej Dobrowolski